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Daniel AlmgrenRecén

Swedish Choreographer graduated from SNDO, Amsterdam who except creating his own work, has been performing in among other Keren Cytter, Steve Paxton and Ivana Müllers work.
For more information see: www.daar.se

 

 

Ieva Astahovska (Riga)

She is art historian, working on her PhD at the Latvian Academy of Arts. She works for the Latvian Centre for Contemporary Arts, as well as lecturing at several Latvian universities. Her art critiques and research articles on 20th and 21st century Latvian art have been published in numerous printed media, catalogues, symposiums, etc.

 

 

Silke Bake (Berlin)

Dramaturgin, Kuratorin. Studierte Theaterwissenschaft und Philosophie. Arbeitet mit verschiedenen ChoreografInnen und RegisseurInnen zusammen. Entwickelt Programme an/mit verschiedenen Theatern und Kunstzentren wie z.B. Akademie der Künste Berlin, Hebbel-Theater Berlin, Haus der Kulturen der Welt Berlin, Kanuti Gildi Saal Tallinn, Tanzquartier Wien, Theaterformen Braunschweig/Hannover, Impulstanz Wien.

2008 + 2009 war sie gemeinsam mit André Lepecki (Kurator) verantwortlich für das Performing-Arts-Festival IN TRANSIT am Haus der Kulturen der Welt in Berlin; 2010 arbeitete sie u.a. mit der Choreografin Milli Bitterli in Wien, kuratierte sie Die Gegenwart des Anderswo im Jetzt, ein Themenwochenende mit Lectures, Performances, Videos und installativen Arbeiten zum Thema Postkolonialismus und Theater beim Festival Theaterformen in Braunschweig. Gemeinsam mit Peter Stamer veranstaltete sie die Talkshownacht from dusk till dawn and further beim Impulstanz Festival in Wien.

 

 

Guy van Belle / Givan Belá

*1959 in Belgium. After studying literature and linguistics, a little philosophy and sculpting, he made a radical switch to computer music at the end of the 1980s. He has been involved in experimental media art in its many different forms since 1990. First, he restlessly lived and worked in Belfast, Ghent, Antwerp, Brussels, New York, Rotterdam, Amsterdam, The_Hague, Berlin. His most important virtual organisations (all collective) were Stellingname (1984-1989), Young Farmers Claim Future (1990-2000), dBONANZAh! (1998-2002), and finally mXHz.org (2002-?) and Society of Algorithm (2004-?). These setups were merely covered for collaboratively investigating the many different forms of creativity from real and non-physical people, including machines. Then he became co-founder and active member for many years of OKNO (2004-?), an artist run organization in Brussels. In Bratislava he co-founded the social-artistic organization Col-me (2007-?).

 

 

Gabriele Blome (Köln/Siegen)

Sie ist wissenschaftliche Mitarbeiterin am Lehrstuhl für Medienästhetik der Universität Siegen. Sie forscht über graphische Interfaces im Kontext digitaler Archive. Als Kunsthistorikerin mit dem Schwerpunkt der Dokumentation und Vermittlung von Medienkunst war sie an verschiedenen Forschungsinstituten an der Schnittstelle von Geisteswissenschaften und Informatik tätig. Sie arbeitete u.a. mit am Aufbau des Archivs der Ars Electronica sowie der Internetplattformen netzspannung.org und GAMA (Gateway to Archives of Media Art).

 

 

Barbara Büscher (Leipzig/Köln)

Medien- und Theaterwissenschaftlerin, Professorin für Medientheorie und -geschichte/ Intermedialität an der Hochschule für Musik und Theater "Felix Mendelssohn Bartholdy" Leipzig. Ihre Forschungsschwerpunkte liegen im Bereich der Geschichte und Theorie von Medienkunst und Performance, der Verbindung von Medien und Aufführungsformaten, der Geschichtsschreibung performativer Künste und deren Archivierung.

 

 

Daryl Chin

is an artist and writer living in Brooklyn. From October 2009 to July 2010, he was a Fellow at the International Research Center: Interweaving Performance Cultures at the Freie Universität Berlin.
http://journal.interweaving-performance-cultures.com/author/darylchin/
http://www.d-a-c.blogspot.com/

 

 

Franz Anton Cramer (Berlin/Paris)

ist Philologe, Tanzwissenschaftler und Publizist (D). Fellow am Collège international de Philosophie in Paris, Gastprofessor am Hochschulübergreifenden Zentrum Tanz Berlin und Projektkoordinator Kulturerbe Tanz bei Tanzplan Deutschland, ab März 2011 freie Mitarbeit für den Digitalen Atlas Tanz an der Akademie der Künste Berlin.

Aktuelle Veröffentlichungen:
In aller Freiheit. Tanzkultur in Frankreich zwischen 1930 und 1950, Berlin 2008.
www.digitaler-atlas-tanz.de (Konzeption und Mitarbeit), online Februar 2011.

 

 

Veronika Darian (Leipzig/Berlin)

Theaterwissenschaftlerin, Assistentin am Institut für Theaterwissenschaft der Universität Leipzig, aktuell Vertretung der Juniorprofessur Tanzwissenschaft am Institut für Theaterwissenschaft der FU Berlin.
Zusammenarbeit mit IRWIN bei dem Projekt: Mind the Map! – History Is Not Given

Veröffentlichgungen:
Mind the Map! – History Is Not Given. A Critical Anthology Based on the Symposium, hrsg. v. Marina Gržinic, Günther Heeg und Veronika Darian, Revolver, 2006

 

 

Masahiro Hasunuma (Tokyo)

1981 in Tokyo geboren. Bildender Künstler. Absolvent der Tokyo University of Fine Arts and Music. Im Rahmen des „Epoch Making Project“ (seit 2004), einer Kooperation zwischen der Tokyo University of Fine Arts and Music, dem Asai Krankenhaus und der Nippon Medical School organisierte er einen Workshop zum Thema „Self-Portrait Mapping“. Bei der Yokohama Triennale 2005 arbeitete er an der Rekonstruktion der Fotoserie „Construction Site Shadows“ des verstorbenen Jiro Takamatsu mit. 2008, im Kontext einer Einzelausstellung des Installationskünstlers Tadashi Kawamata im Museum of Contemporary Art Tokyo präsentierte er sein Projekt „Self-Portrait Lab“. Seit 2008 dokumentiert er die Produktionen von Port B fotografisch.

 

 

Jana Horáková (Brno)

*1971. She completed her studies of Theory and History of Theatre at Charles University in Prague and Masaryk University in Brno (Mgr., Ph.D.). She works as a lecturer and guarantee of the Theory of Interactive Media Studies (at Musicology dept., Faculty of Arts, Masaryk University). Her professional interests lay in point of intersection between art-science-technology with special attention to media-performance relationship and robotic art. She has published in Czech and foreign periodicals and publications. She has participated at Czech and international conference (She won the best paper award at EMCSR 2004 Vienna for her paper at history of science section). She has organized international symposia Media-Performance (2005, 2007, 2010). She (together with B. Buescher) is co-editor of Czech-German book Imaginary Spaces (2008). In 2010 her first monograph Robot as a Robot was published.

 

 

Michal Kindernay

*1978, E-MAIL: michal.kindernay@gmail.com
Intermedia artist, working with interactive connections of sound, image, and other inputs, in an environment of interactive computer applications designed for work with sound and image, such as Max and Pure Data. He uses them largely as open and interactive composition systems, helping him define the form of his work using an algorithm affecting various parameters of his audio-visual compositions in real time. His previous works include both video performances and installations, and interactive Internet-based projects (It's fun to be bohemian, 2007, with Lenka Dolanová); he frequently collaborates with sound artist Guy van Belle. Member of Yo-Yo, OKNO and Society of Alogorithm. Graduated from FAVU, Brno and FAMU, Prague.

 

 

Barbora Klimova (Brno)

* 1977 in Brno (Czech Republic)
Education:
2004-2006 HISK, Higher Institute for Fine Arts, Antwerp
1997-2004 Faculty of Fine Arts, University of Technology, Brno
2003 Royal Academoy of Art (KABK), Den Haag
2002 Hungarian University of Craft and Design, Budapest
2001 Winchester School of Art, University of Southampton

Awards:
J. Chalupecky Award
Tranzit Development Grant

Residencies:
ISCP, New York
Museumsquartier 2, Tranzit, Wien
Schiele Art Centrum, Cesky Krumlov
Centre for Contemporary Art, Prague

 

 

Oliver Klimpel (London/Leipzig)

*1973 in Dresden. He is designer and author commuting between his London-based design studio and Leipzig, where he had been appointed Professor for System-Design at the Academy of Visual Arts Leipzig in 2008. In his projects, which range from exhibition designs, identities, publications and architecturally related concepts, i.e. for TATE Modern and TATE Britain, he applies a critical and concept-driven approach that sees design as a method of cultural enquiry.

 

 

Ulrike Krautheim (Tokyo)

Dramaturgiestudium in Leipzig. Lebt seit 2004 in Japan. Nach Tätigkeiten im Veranstaltungs- und Konzertmanagement seit 2008 Produktionskoordinatorin beim Festival/Tokyo. www.festival-tokyo.jp

 

 

André Lepecki (New York)

Curator, dramaturg, writer, André Lepecki is Associate Professor in Performance Studies at New York University. He graduated in cultural anthropology at the New University of Lisbon and obtained his masters and doctoral degree in Performance Studies at New York University. In the 1980s he was dramaturg for choreographers Vera Mantero and João Fiadeiro, in the 1990s for Meg Stuart and Damaged Goods. He co-directed with Bruce Mau the video-installation STRESS (MAK, Wien,2000), and with Rachael Swain the video-installation proXy (Performance Space, Sydney, 2003). With Eleonora Fabião he co-created the performance series Wording (2004-06). He co-curated with Stephanie Rosenthal and directed the first authorized remaking of Allan Kaprow‘s 18 Happenings in 6 Acts, for Haus der Kunst, Munich, and PERFORMA 07, NY. He has curated events for Haus der Kulturen der Welt, and Tanz im August. Since 2008 he is a Permanent Fellow at Haus der Kulturen der Welt, Berlin.
http://performance.tisch.nyu.edu/object/LepeckiA.html

http://www.geisteswissenschaften.fu-berlin.de/v/verflechtungen/People/Fellows/Fellows_2008_2009/Andre_Lepecki/index.html

 

 

Christine Peters (Frankfurt/M.)

Freischaffende Kuratorin. Sie war von 1998-2003 Künstlerische Leiterin am Künstlerhaus Mousonturm, Frankfurt/Main, einem internationalen und interdisziplinären Zentrum für Gegenwartskunst. Seit 2004 arbeitet sie als freie Kuratorin, Dramaturgin, Autorin und Dozentin für zeitgenössische Kunst und Performance, u.a. für: Festival Tanz & Theater, Hannover 2004, Festival Theater der Welt, Stuttgart 2005, Festival Steirischer Herbst, Graz 2006 (kuratierte dort gemeinsam mit Adam Budak die performative Gruppenausstellung "Protections" am Kunsthaus Graz), Richard Siegal/The Bakery, Paris, 2006-2010. Sie unterrichtet "Kuratieren im interdisziplinären Kontext" am Institut für Theater- Film- und Medienwissenschaft der Universität Frankfurt und an der Fachrichtung Dramaturgie der Hochschule für Musik und Theater „Felix Mendelssohn Barhtoldy“ Leipzig.

 

 

Heike Roms (Aberystwyth)

Senior Lecturer in Performance Studies (Associate Professor) at Aberystwyth University (Wales).
Director of the Research Project: “What’s Welsh for Performance? Archiving the History of Performance Art in Wales”
www.performance-wales.org

 

 

Britt Schlehahn (Leipzig)

Kulturwissenschaftlerin und Kunsthistorikerin mit den Forschungsschwerpunkten: Architektur von Arbeitsämtern im deutschsprachigen Raum von 1840 bis zur Gegenwart; Körper-, Kultur-, Sport- und Technikgeschichte seit dem 18. Jahrhundert; Kunst des 20. und 21. Jahrhunderts. Sie arbeitet als Projektleiterin im Kunstverein Leipzig.

 

 

 

Jeannette Stoschek (Leipzig)

ist wissenschaftliche Mitarbeiterin in der Graphischen Sammlung im Museum der bildenden Künste Leipzig.

Schwerpunkte: Fotografie und zeitgenössische Kunst auf Papier
Aktuelle Projekte: Fotografie in Leipzig und Linolschnitt
Jüngste Publikation:

"action fotografie". Ein kurzer Aufbruch, in: 60/40/20. Kunst in Leipzig seit 1949. Ausstellungskatalog Leipzig, 2009. S. 88-94.

 

 

Zane Zajanckauska (Leipzig/Riga)

Cultural project manager, received her MA at the Latvian Academy of Culture. She worked for the Latvian Centre for Contemporary Arts until 2009; since then she has worked at the Museum for Contemporary Arts in Leipzig, with a Robert Bosch Scholarship for Cultural Mangers from Eastern Europe.

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